{{item.body}}

Regulamin (archiwum)

Regulamin określający zasady udziału w konkursie fotograficznym „Wałbrzych Moje Miasto” na portalu www.fotowalbrzych.pl

§ 1 
POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Organizatorem konkursu jest Gmina Wałbrzych, Plac Magistracki 1, 58-300 Wałbrzych NIP 886-25-84-003
  2. Odpowiedzialność finansowa Organizatora wobec Uczestnika ograniczona jest do ustalonych wartości nagród.
  3. Biorąc udział w Konkursie, Uczestnik wyraża zgodę na warunki Konkursu zawarte w regulaminie.
  4. Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:
    a) regulaminie – należy przez to rozumieć regulamin konkursu,
    b) utwór – należy przez to rozumieć zdjęcie fotograficzne,
    c) Komisji – należy przez to rozumieć Komisję Konkursową,
    d) Stronie konkursowej – należy przez to rozumieć stronę obsługującą konkurs, znajdującą się pod adresem: www.fotowalbrzych.pl
  5. Nadzór nad prawidłowym przebiegiem Konkursu sprawować będzie powołana przez Organizatora Komisja Konkursowa.

 

§ 2
UCZESTNICY KONKURSU

  1. Uczestnikiem konkursu może być osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych oraz spełniająca wszystkie warunki uczestnictwa określone w regulaminie.
  2. Z konkursu wyłączeni są pracownicy zatrudnieni przez Organizatora konkursu oraz członkowie najbliższej rodziny tych osób.
  3. Przez członków najbliższej rodziny, o których mowa w ust. 2, rozumie się małżonka, rodziców, dzieci oraz rodzeństwo uczestnika.

§ 3 
ZASADY KONKURSU

  1. Rodzaj i formę konkursu ustala się jako ciągły, wieloetapowy, otwarty konkurs fotograficzny
  2. Informacje dot. konkursu, kolejnych etapach i terminach znajdują się na stronie konkursowej: www.fotowalbrzych.pl
  3. Konkurs podzielony jest na dwie kategorie:
    a) Ogólna „Wałbrzych Moje Miasto” -nadsyłane zdjęcia muszą przedstawiać Wałbrzych, jako nowoczesne, dynamicznie rozwijające się miasto o ciekawej architekturze, w którym pracują i mieszkają zdolni i energiczni ludzie. Wałbrzych to również zielone miasto, gdzie góry pokryte lasami, łąki oraz parki zajmują ponad połowę jego powierzchni. Gęsta sieć szlaków pieszych i rowerowych, stadnina koni, organizowane imprezy kulturalne i sportowe umożliwiają relaks i aktywny wypoczynek dla każdego. Zarówno górskie położenie, przyroda, jak i bogata historia miasta sprawiają, że nie brakuje tu urokliwych i klimatycznych miejsc.
    b) Tematyczna – temat zdjęć będzie z wyprzedzeniem ogłaszany przez Organizatora, zdjęcia nadsyłane na tę kategorie, muszą odpowiadać zadanemu tematowi.
  4. Konkurs o charakterze ciągłym odbywać się będzie w cyklach rocznych podzielonych na etapy: 
    a) etap pierwszy – zgłaszanie zdjęć oraz wybór zdjęć miesiąca. Termin zgłaszania zdjęć na każdą edycję konkursu publikowany będzie na stronie konkursowej,
    b) etap drugi – wybór zdjęcia roku zostanie dokonany spośród zdjęć miesiąca i zdjęć wybranych przez Organizatora.
  5. Wybór zdjęć miesiąca:
    a) w kategorii ogólnej dokonywany jest przez Internautów, którzy mogą głosować na zdjęcie na stronie konkursowej. Zwycięzca miesiąca wybierany jest na podstawie liczby oddanych głosów zgodnie z zasadami głosowania określonymi w §6.
    b) w kategorii tematycznej zdjęcie wybierane będzie przez Komisję.
  6. Wybór zdjęcia roku:
    Nagroda Główna za „zdjęcie roku” przyznana będzie po zakończeniu roku kalendarzowego przez Komisję. Wybór dokonany zostanie spośród zdjęć nominowanych w ciągu roku w obu kategoriach.
  7. Organizator zastrzega sobie prawo nieprzyznania nagród w przypadku niesatysfakcjonującego poziomu nadesłanych prac.
  8. Informacja dotycząca rozstrzygnięcia każdego etapu konkursu zostanie podana do publicznej wiadomości na stronie internetowej konkursu www.fotowalbrzych.pl

§ 4
NAGRODY

  1. Przewiduje się przyznanie nagród dla autorów zdjęć miesiąca oraz zdjęcia roku.
  2. Nagrody zostaną wypłacone laureatom po uprzednim podaniu przez nich nr konta. Niepodanie numeru konta w terminie miesiąca od opublikowania rozstrzygnięcia konkursu na stronie internetowej konkursu jest równoznaczne z utratą prawa do otrzymania nagrody.
  3. Organizator konkursu nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości skontaktowania się ze zwycięzcą zdjęcia miesiąca lub zdjęcia roku z uwagi na podanie niepełnych lub błędnych danych osobowych.
  4. Wszystkie wypłacone nagrody zostaną pomniejszone o podatek dochodowy od osób fizycznych według aktualnie obowiązującej stawki podatkowej.
  5. Wykaz nagród znajduje się na stronie internetowej konkursu: www.fotowalbrzych.pl.

§ 5
ZGŁOSZENIE UTWORU DO KONKURSU

  1. Zgłoszenie utworu do konkursu następuje poprzez wysłanie zdjęcia poprzez formularz zgłoszeniowy na stronie www.fotowalbrzych.pl.
  2. Uczestnik może przesłać od 1 do 3 zdjęć w każdej kategorii.
  3. Warunkiem udziału nadesłanego zdjęcia w konkursie jest jego zgodność z wymogami regulaminu o czym rozstrzyga Organizator.
  4. Dokonanie rejestracji oznacza wyrażenie zgody na warunki konkursu oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w § 11.
  5. Podczas rejestracji należy podać autentyczne dane osobowe. Informacje te są niezbędne dla ustalenia praw autorskich do zdjęć zgłaszanych do konkursu.
  6. Podanie nieautentycznych danych skutkować będzie brakiem możliwości identyfikacji autora zgłoszonego utworu oraz niemożnością przekazania przez Organizatora nagród.
  7. Podawanie się za osoby trzecie bez zgody tych osób, skutkować będzie odpowiedzialnością karną.
  8. Rejestracja na stronie konkursowej odbywać się może poprzez: 
    a) wypełnienie formularza rejestracyjnego, znajdującego się na stronie www.fotowalbrzych.pl, 
    b) rejestrację przez serwis Facebook (usługa Facebook Connect).
  9. Organizator może odmówić publikacji utworu jeśli nie spełnia kryteriów określonych w § 7. 

§ 6
GŁOSOWANIE PRZEZ INTERNAUTÓW

  1. W głosowaniu mogą wziąć udział tylko użytkownicy zarejestrowani na stronie www.fotowalbrzych.pl.
  2. Każdy uczestnik konkursu może posiadać tylko jedno konto.
  3. W przypadku stwierdzenia, że użytkownik posiada więcej niż jedno konto, wszystkie jego konta zostaną usunięte.
  4. Głosowanie na zdjęcia odbywa się:
    a) w rundach trwających min. 10 dni, po zakończeniu etapu zgłaszania zdjęć do galerii tematycznych, 
    b) w terminie opublikowanym na stronie internetowej konkursu: www.fotowalbrzych.pl,
    c) poprzez oddanie 1 głosu dziennie, przez cały czas trwania rundy głosowania, po zalogowaniu się na stronie konkursowej.
  5. Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do nieuznawania głosów oddanych z naruszeniem zasad określonych regulaminem.

§ 7
KWALIFIKACJA I KRYTERIA OCENY

  1. Na stronie należy zamieszczać pliki w formacie JPG o możliwie maksymalnej wielkości w rozmiarze nie mniejszym niż 2800 x 1800 pikseli bez jakichkolwiek oznaczeń (tj. podpis autora, logo, znak wodny),

  2. Przesłane zdjęcie musi mieć zachowane i niezmienione dane exif.

  3. Przy ocenie zgłoszonych zdjęć komisja będzie kierowała się kryteriami:
    a) spełnienie założeń ideowych konkursu zawartych w § 3 ust.3,
    b) jakością walorów estetycznych i artystycznych.

§ 8
KOMISJA KONKURSOWA

  1. W skład komisji konkursowej wchodzą osoby powołane zarządzeniem przez Organizatora
  2. Komisja działa w oparciu o powyższy regulamin opracowany i zatwierdzony przez Organizatora.

§ 9
REKLAMACJE

  1. Reklamacje odnośnie przebiegu Konkursu należy kierować na piśmie na adres: Biuro Marketingu i Promocji Miasta, Urząd Miejski, pl. Magistracki 1, z dopiskiem „Konkurs Fotograficzny”, w ciągu 14 dni od ogłoszenia wyników (decyduje data stempla pocztowego). Reklamacja powinna obejmować dane osobowe i teleadresowe Uczestnika oraz podstawy reklamacji.
  2. Reklamacje niespełniające wymogów wskazanych w ust.1. nie będą rozpatrywane.
  3. Reklamacje będą rozpatrywane przez Organizatora w terminie 14 dni od daty ich otrzymania. O zachowaniu terminu rozpatrzenia reklamacji decyduje data nadania odpowiedzi przez Organizatora.

§ 10
PRAWA AUTORSKIE

  1. W momencie zgłoszenia przez Uczestnika utworu w postaci zdjęcia, na Organizatora nieodpłatnie przechodzą autorskie prawa majątkowe oraz prawa pokrewne w zakresie następujących pól eksploatacji:
    a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu - wytwarzanie określoną techniką egzemplarz utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową,
    b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono - wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy,
    c) w zakresie rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony w lit b - publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, co obejmuje rozpowszechnianie w przewodnikach, katalogach, drukach promocyjnych i reklamowych, ogłoszeniach i reklamach prasowych, na plakatach w tym plakatach wielkoformatowych, zamieszczanie w sieci Internet, rozpowszechnianie we wszelkich innych formach komunikacji, promocji lub reklamy (np. na gadżetach).
  2. Organizator ma prawo do swobodnego dysponowania nabytymi majątkowymi prawami autorskimi, w tym przeniesienia ich na inny podmiot, bez jakichkolwiek dodatkowych opłat, wynagrodzeń na rzecz wykonawcy utworu zarówno na terenie kraju jak i poza jego granicami.
  3. Uczestnik konkursu oświadcza, że utwory nie są obciążone prawami osób trzecich oraz że wykonał je osobiście, posiada własnościowe, osobiste i majątkowe prawa autorskie do zgłaszanych utworów. W szczególności Uczestnik zapewnia, że w przypadku wyjścia na jaw okoliczności, iż nie dysponował on w/w uprawnieniami, zobowiązany jest do naprawienia Gminie Wałbrzych wszelkich szkód powstałych z tego tytułu oraz do zaspokojenia wszelkich roszczeń osób trzecich w związku z naruszeniem ich praw, a w szczególności praw autorskich lub praw pokrewnych. W przypadku, gdy osoba trzecia wytoczy przeciwko Gminie Wałbrzych proces o naruszenie praw autorskich lub dóbr osobistych do przedmiotu niniejszej umowy, Uczestnik zobowiązany będzie pokryć koszty zastępstwa procesowego, koszty sądowe oraz zapłacić zasądzone odszkodowanie lub koszty polubownego załatwienia sprawy.

§ 11
DANE OSOBOWE

  1. Administratorem danych osobowych Uczestników jest Organizator.
  2. Dane osobowe Uczestników przetwarzane będą przez Organizatora oraz podmioty działające na jego zlecenie w związku z przeprowadzeniem Konkursu, w celu komunikacji z Uczestnikami oraz przekazania nagród. Przetwarzanie danych osobowych odbywać się będzie na zasadach przewidzianych ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014r. poz. 1182 ze zm.). Dane osobowe Uczestników podawane są przez nich dobrowolnie, a Uczestnicy mają prawo do wglądu do swoich danych, do ich poprawiania oraz zgłoszenia żądania zaprzestania ich przetwarzania.

§ 12
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Regulamin Konkursu dostępny jest w siedzibie Organizatora oraz na stronie internetowej konkursu: www.fotowalbrzych.pl
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu.
  3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego.
  4. Wszelkie spory wynikłe z tytułu wykonania zobowiązań związanych z niniejszym Konkursem będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla Organizatora. 
  5. Skierowanie przez Uczestnika sprawy na drogę postępowania sądowego jest dopuszczalne po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej, o której mowa w § 9.
  6. Organizator zastrzega sobie prawo do unieważnienia lub nierozstrzygnięcia konkursu
  7. W sprawach spornych, dotyczących interpretacji Regulaminu, decyzję podejmuje Kierownik Biura Promocji i Marketingu Urzędu miejskiego w Wałbrzychu.
  8. Wzięcie udziału w konkursie jest równoznaczne z oświadczeniem, iż nadesłane utwory zostały wykonane przez nadsyłającego i nie naruszają praw autorskich osób trzecich, a ich treść nie narusza dóbr osobistych oraz innych dóbr prawnie chronionych.

Regulamin stanowi załącznik do Zarządzenia nr 177/2016 Prezydenta Miasta Wałbrzycha z dnia 08.03.2016r