Regulamin (archiwum)
Regulamin określający zasady udziału w konkursie fotograficznym „Wałbrzych Moje Miasto” na portalu www.fotowalbrzych.pl
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Organizatorem konkursu jest Gmina Wałbrzych, Plac Magistracki 1, 58-300 Wałbrzych NIP 886-25-84-003
- Odpowiedzialność finansowa Organizatora wobec Uczestnika ograniczona jest do ustalonych wartości nagród.
- Biorąc udział w Konkursie, Uczestnik wyraża zgodę na warunki Konkursu zawarte w regulaminie.
- Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:
a) regulaminie – należy przez to rozumieć regulamin konkursu,
b) utwór – należy przez to rozumieć zdjęcie fotograficzne,
c) Komisji – należy przez to rozumieć Komisję Konkursową,
d) Stronie konkursowej – należy przez to rozumieć stronę obsługującą konkurs, znajdującą się pod adresem: www.fotowalbrzych.pl - Nadzór nad prawidłowym przebiegiem Konkursu sprawować będzie powołana przez Organizatora Komisja Konkursowa.
§ 2
UCZESTNICY KONKURSU
- Uczestnikiem konkursu może być osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych oraz spełniająca wszystkie warunki uczestnictwa określone w regulaminie.
- Z konkursu wyłączeni są pracownicy zatrudnieni przez Organizatora konkursu oraz członkowie najbliższej rodziny tych osób.
- Przez członków najbliższej rodziny, o których mowa w ust. 2, rozumie się małżonka, rodziców, dzieci oraz rodzeństwo uczestnika.
§ 3
ZASADY KONKURSU
- Rodzaj i formę konkursu ustala się jako ciągły, wieloetapowy, otwarty konkurs fotograficzny
- Informacje dot. konkursu, kolejnych etapach i terminach znajdują się na stronie konkursowej: www.fotowalbrzych.pl
- Konkurs podzielony jest na dwie kategorie:
a) Ogólna „Wałbrzych Moje Miasto” -nadsyłane zdjęcia muszą przedstawiać Wałbrzych, jako nowoczesne, dynamicznie rozwijające się miasto o ciekawej architekturze, w którym pracują i mieszkają zdolni i energiczni ludzie. Wałbrzych to również zielone miasto, gdzie góry pokryte lasami, łąki oraz parki zajmują ponad połowę jego powierzchni. Gęsta sieć szlaków pieszych i rowerowych, stadnina koni, organizowane imprezy kulturalne i sportowe umożliwiają relaks i aktywny wypoczynek dla każdego. Zarówno górskie położenie, przyroda, jak i bogata historia miasta sprawiają, że nie brakuje tu urokliwych i klimatycznych miejsc.
b) Tematyczna – temat zdjęć będzie z wyprzedzeniem ogłaszany przez Organizatora, zdjęcia nadsyłane na tę kategorie, muszą odpowiadać zadanemu tematowi. - Konkurs o charakterze ciągłym odbywać się będzie w cyklach rocznych podzielonych na etapy:
a) etap pierwszy – zgłaszanie zdjęć oraz wybór zdjęć miesiąca. Termin zgłaszania zdjęć na każdą edycję konkursu publikowany będzie na stronie konkursowej,
b) etap drugi – wybór zdjęcia roku zostanie dokonany spośród zdjęć miesiąca i zdjęć wybranych przez Organizatora. - Wybór zdjęć miesiąca:
a) w kategorii ogólnej dokonywany jest przez Internautów, którzy mogą głosować na zdjęcie na stronie konkursowej. Zwycięzca miesiąca wybierany jest na podstawie liczby oddanych głosów zgodnie z zasadami głosowania określonymi w §6.
b) w kategorii tematycznej zdjęcie wybierane będzie przez Komisję. - Wybór zdjęcia roku:
Nagroda Główna za „zdjęcie roku” przyznana będzie po zakończeniu roku kalendarzowego przez Komisję. Wybór dokonany zostanie spośród zdjęć nominowanych w ciągu roku w obu kategoriach. - Organizator zastrzega sobie prawo nieprzyznania nagród w przypadku niesatysfakcjonującego poziomu nadesłanych prac.
- Informacja dotycząca rozstrzygnięcia każdego etapu konkursu zostanie podana do publicznej wiadomości na stronie internetowej konkursu www.fotowalbrzych.pl
§ 4
NAGRODY
- Przewiduje się przyznanie nagród dla autorów zdjęć miesiąca oraz zdjęcia roku.
- Nagrody zostaną wypłacone laureatom po uprzednim podaniu przez nich nr konta. Niepodanie numeru konta w terminie miesiąca od opublikowania rozstrzygnięcia konkursu na stronie internetowej konkursu jest równoznaczne z utratą prawa do otrzymania nagrody.
- Organizator konkursu nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości skontaktowania się ze zwycięzcą zdjęcia miesiąca lub zdjęcia roku z uwagi na podanie niepełnych lub błędnych danych osobowych.
- Wszystkie wypłacone nagrody zostaną pomniejszone o podatek dochodowy od osób fizycznych według aktualnie obowiązującej stawki podatkowej.
- Wykaz nagród znajduje się na stronie internetowej konkursu: www.fotowalbrzych.pl.
§ 5
ZGŁOSZENIE UTWORU DO KONKURSU
- Zgłoszenie utworu do konkursu następuje poprzez wysłanie zdjęcia poprzez formularz zgłoszeniowy na stronie www.fotowalbrzych.pl.
- Uczestnik może przesłać od 1 do 3 zdjęć w każdej kategorii.
- Warunkiem udziału nadesłanego zdjęcia w konkursie jest jego zgodność z wymogami regulaminu o czym rozstrzyga Organizator.
- Dokonanie rejestracji oznacza wyrażenie zgody na warunki konkursu oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w § 11.
- Podczas rejestracji należy podać autentyczne dane osobowe. Informacje te są niezbędne dla ustalenia praw autorskich do zdjęć zgłaszanych do konkursu.
- Podanie nieautentycznych danych skutkować będzie brakiem możliwości identyfikacji autora zgłoszonego utworu oraz niemożnością przekazania przez Organizatora nagród.
- Podawanie się za osoby trzecie bez zgody tych osób, skutkować będzie odpowiedzialnością karną.
- Rejestracja na stronie konkursowej odbywać się może poprzez:
a) wypełnienie formularza rejestracyjnego, znajdującego się na stronie www.fotowalbrzych.pl,
b) rejestrację przez serwis Facebook (usługa Facebook Connect). - Organizator może odmówić publikacji utworu jeśli nie spełnia kryteriów określonych w § 7.
§ 6
GŁOSOWANIE PRZEZ INTERNAUTÓW
- W głosowaniu mogą wziąć udział tylko użytkownicy zarejestrowani na stronie www.fotowalbrzych.pl.
- Każdy uczestnik konkursu może posiadać tylko jedno konto.
- W przypadku stwierdzenia, że użytkownik posiada więcej niż jedno konto, wszystkie jego konta zostaną usunięte.
- Głosowanie na zdjęcia odbywa się:
a) w rundach trwających min. 10 dni, po zakończeniu etapu zgłaszania zdjęć do galerii tematycznych,
b) w terminie opublikowanym na stronie internetowej konkursu: www.fotowalbrzych.pl,
c) poprzez oddanie 1 głosu dziennie, przez cały czas trwania rundy głosowania, po zalogowaniu się na stronie konkursowej. - Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do nieuznawania głosów oddanych z naruszeniem zasad określonych regulaminem.
§ 7
KWALIFIKACJA I KRYTERIA OCENY
-
Na stronie należy zamieszczać pliki w formacie JPG o możliwie maksymalnej wielkości w rozmiarze nie mniejszym niż 2800 x 1800 pikseli bez jakichkolwiek oznaczeń (tj. podpis autora, logo, znak wodny),
-
Przesłane zdjęcie musi mieć zachowane i niezmienione dane exif.
-
Przy ocenie zgłoszonych zdjęć komisja będzie kierowała się kryteriami:
a) spełnienie założeń ideowych konkursu zawartych w § 3 ust.3,
b) jakością walorów estetycznych i artystycznych.
§ 8
KOMISJA KONKURSOWA
- W skład komisji konkursowej wchodzą osoby powołane zarządzeniem przez Organizatora
- Komisja działa w oparciu o powyższy regulamin opracowany i zatwierdzony przez Organizatora.
§ 9
REKLAMACJE
- Reklamacje odnośnie przebiegu Konkursu należy kierować na piśmie na adres: Biuro Marketingu i Promocji Miasta, Urząd Miejski, pl. Magistracki 1, z dopiskiem „Konkurs Fotograficzny”, w ciągu 14 dni od ogłoszenia wyników (decyduje data stempla pocztowego). Reklamacja powinna obejmować dane osobowe i teleadresowe Uczestnika oraz podstawy reklamacji.
- Reklamacje niespełniające wymogów wskazanych w ust.1. nie będą rozpatrywane.
- Reklamacje będą rozpatrywane przez Organizatora w terminie 14 dni od daty ich otrzymania. O zachowaniu terminu rozpatrzenia reklamacji decyduje data nadania odpowiedzi przez Organizatora.
§ 10
PRAWA AUTORSKIE
- W momencie zgłoszenia przez Uczestnika utworu w postaci zdjęcia, na Organizatora nieodpłatnie przechodzą autorskie prawa majątkowe oraz prawa pokrewne w zakresie następujących pól eksploatacji:
a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu - wytwarzanie określoną techniką egzemplarz utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową,
b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono - wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy,
c) w zakresie rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony w lit b - publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, co obejmuje rozpowszechnianie w przewodnikach, katalogach, drukach promocyjnych i reklamowych, ogłoszeniach i reklamach prasowych, na plakatach w tym plakatach wielkoformatowych, zamieszczanie w sieci Internet, rozpowszechnianie we wszelkich innych formach komunikacji, promocji lub reklamy (np. na gadżetach). - Organizator ma prawo do swobodnego dysponowania nabytymi majątkowymi prawami autorskimi, w tym przeniesienia ich na inny podmiot, bez jakichkolwiek dodatkowych opłat, wynagrodzeń na rzecz wykonawcy utworu zarówno na terenie kraju jak i poza jego granicami.
- Uczestnik konkursu oświadcza, że utwory nie są obciążone prawami osób trzecich oraz że wykonał je osobiście, posiada własnościowe, osobiste i majątkowe prawa autorskie do zgłaszanych utworów. W szczególności Uczestnik zapewnia, że w przypadku wyjścia na jaw okoliczności, iż nie dysponował on w/w uprawnieniami, zobowiązany jest do naprawienia Gminie Wałbrzych wszelkich szkód powstałych z tego tytułu oraz do zaspokojenia wszelkich roszczeń osób trzecich w związku z naruszeniem ich praw, a w szczególności praw autorskich lub praw pokrewnych. W przypadku, gdy osoba trzecia wytoczy przeciwko Gminie Wałbrzych proces o naruszenie praw autorskich lub dóbr osobistych do przedmiotu niniejszej umowy, Uczestnik zobowiązany będzie pokryć koszty zastępstwa procesowego, koszty sądowe oraz zapłacić zasądzone odszkodowanie lub koszty polubownego załatwienia sprawy.
§ 11
DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych Uczestników jest Organizator.
- Dane osobowe Uczestników przetwarzane będą przez Organizatora oraz podmioty działające na jego zlecenie w związku z przeprowadzeniem Konkursu, w celu komunikacji z Uczestnikami oraz przekazania nagród. Przetwarzanie danych osobowych odbywać się będzie na zasadach przewidzianych ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014r. poz. 1182 ze zm.). Dane osobowe Uczestników podawane są przez nich dobrowolnie, a Uczestnicy mają prawo do wglądu do swoich danych, do ich poprawiania oraz zgłoszenia żądania zaprzestania ich przetwarzania.
§ 12
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin Konkursu dostępny jest w siedzibie Organizatora oraz na stronie internetowej konkursu: www.fotowalbrzych.pl
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Wszelkie spory wynikłe z tytułu wykonania zobowiązań związanych z niniejszym Konkursem będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla Organizatora.
- Skierowanie przez Uczestnika sprawy na drogę postępowania sądowego jest dopuszczalne po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej, o której mowa w § 9.
- Organizator zastrzega sobie prawo do unieważnienia lub nierozstrzygnięcia konkursu
- W sprawach spornych, dotyczących interpretacji Regulaminu, decyzję podejmuje Kierownik Biura Promocji i Marketingu Urzędu miejskiego w Wałbrzychu.
- Wzięcie udziału w konkursie jest równoznaczne z oświadczeniem, iż nadesłane utwory zostały wykonane przez nadsyłającego i nie naruszają praw autorskich osób trzecich, a ich treść nie narusza dóbr osobistych oraz innych dóbr prawnie chronionych.
Regulamin stanowi załącznik do Zarządzenia nr 177/2016 Prezydenta Miasta Wałbrzycha z dnia 08.03.2016r